koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuar Maj 2025SILESIANA 2025CO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371GIEŁDA książki DBPKsiążki zbójeckie OSSOTłumacz w muzeum OSSOSREBRO Legnica
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Awkward Happiness or Everything I Don’t Remember About Meeting You

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 697 wyświetleń od 15 maja 2013

Awkward Happiness or Everything I Don’t Remember About Meeting You 15–16 maja (środa) godz. 20.00 i 19.30; Studio Na Grobli (Sala Studyjna) Spektakl w języku polskim, angielskim, francuskim i słowackim

Dwie pary wyruszają w niełatwą życiową podróż w poszukiwaniu szczęścia. Jesteśmy świadkami konfrontacji, w których ścierają się cztery punkty widzenia na to, czym jest szczęście i jak je osiągnąć (lub nie). Spektakl jest refleksją na temat daremności poszukiwań szczęścia inspirowana książkami „Nieznośna lekkość bytu” Milana Kundery i „L’Euphorie perpétuelle” (Wieczna euforia) Pascala Brucknera. Czas nakłada na płótno związku kolejne warstwy piękna, sekretów, zaskoczeń i nieporozumień. Czy obraz w lustrze, w którym odbija się relacja dwojga ludzi może przybliżyć nas do zrozumienia szczęścia? Czy szczęście jest czymś, czego szukamy w drugiej osobie, ale co nie może znaleźć pełnego spełnienia? Zalążkiem projektu były badania Studia Matejka nad ciałem we współczesnej praktyce performansu. Podczas 18-miesięcznych badań w Instytucie Grotowskiego członkowie Studia prowadzili poszukiwania w zakresie treningu i ćwiczeń fizycznych, opierając się na tematach i obrazach, które ich zainspirowały. Wstępny materiał twórczy został następnie przekształcony w fizyczne partytury: solowe i wykonywane w duecie, które podlegały nieustannej dekonstrukcji i rekonstrukcji pod kierunkiem Mateja Matejki i współpracujących ze Studiem gości, m.in. Cécile Da Costy (Spitfire, Farm in the Cave), Milana Kozanka (Artyci Dance Company) i Vivien Wood (DV8). Fragmenty tych struktur zostały zaprezentowane podczas pokazów pracy, które odbyły się w Polsce i Wielkiej Brytanii. We współpracy z DogDocs (Słowacja) Studio Matejka dokonało przeniesienia struktur twórczych na taśmę filmową, tworząc sześć filmów krótkometrażowych. W lipcu 2012 roku Studio Matejka, wraz z Vivien Wood, zakończyło pierwszy etap pracy nad przedstawianiem. Materiał twórczy został przetworzony w pracę w toku zatytułowaną „Everything I Don’t Remember About Meeting You”, której premiera odbyła się w 2012 roku na festiwalu KioSK w ośrodku Stanica Žilina-Záriečie na Słowacji. Spektakl miał swoją premierę 14 lutego 2013 w Instytucie Grotowskiego w ramach „Monosytuacji”, cyklu małych form teatralnych. W spektaklu wykorzystano przede wszystkim teksty i dialogi autorstwa aktorów Studia. Są one owocem dwóch lat pytań i refleksji na temat związków międzyludzkich, szczęścia, marzeń i pragnień. Aktorzy przywołują także punkty widzenia innych autorów, czerpiąc inspiracje z poezji i prozy Anny Świrszczyńskiej, Alexandra Fleischerera, Yehudy Amichaiego i Milana Kundery. Warstwa muzyczna spektaklu powstała na bazie transformacji głosów i muzyki granej na żywo w postaci sampli w harmonii z tym, co dzieje się na scenie. Wykorzystano także współczesne utwory jazzowe i kompozycji instrumentalne. AUTORZY: Matej Matejka, Guillaumarc Froidevaux, Zuzana Kakalikova, Daniel Han, Magdalena Koza KIEROWNIK PROJEKTU: Matej Matejka REŻYSERIA: Matej Matejka, Bryan Brown AKTORZY: Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova, Magdalena Koza MUZYKA: Guillaumarc Froidevaux, Daniel Han, Zuzana Kakalikova KIEROWNICTWO MUZYCZNE I WOKALNE: Ditte Berkeley WSPÓŁPRACA NAD PARTYTURĄ RUCHOWĄ: Vivien Wood KOSTIUMY: Agnieszka Katyńska ŚWIATŁO: Marcin Wójcik Czas trwania: 70’

Guillaumarc Froidevaux urodził się w Szwajcarii. Występował z zespołami szkoły teatralnej TPR i Théâtre Circus Junior, w 2005 roku ukończył Scuola Teatro Dimitri. Współpracował z grupami: Twof2, Palin Teatro, Teatro Paravento oraz DschungelWien, obecnie jest członkiem duetu The Sunny Side Up. Ma również doświadczenia artystyczne związane z filmem, tańcem i projektami międzydyscyplinarnymi. Współzałożyciel, wraz z Zuzaną Kakalikovą, zespół T-d’U, w którym zrealizował 2008 roku swój pierwszy spektakl, „Silence…”. Obecnie odbywa tournée z przedstawieniem„Ôkô” zrealizowanym w 2010 roku. Pracował jako instruktor akrobatyki w szwajcarskim LeZarti Cirque, obecnie prowadzi zajęcia z akrobatyki i rytmów ciała w ramach pracy Studia Matejka. Zuzana Kakalikova urodziła się na Słowacji, w latach 2000–2003 studiowała aktorstwo na Akademii Sztuk w Bańskej Bystrzycy, a następnie na Akademii Sztuk Muzycznych i Dramatycznych w Bratysławie, uzyskując w 2005 roku dyplom magistra sztuk dramatycznych. W latach 2005–2006 studiowała pantomimę, tai-chi, taniec i akrobatykę w Scuola Teatro Dimitri w Szwajcarii. Jest współzałożycielką zespołu T-d’U, z którym przygotowała kilka przedstawień i występowała za granicą. Należy do zespołu artystycznego Studia Matejka, a także kontynuuje pracę z własnym zespołem w Szwajcarii. Daniel Han urodził się w USA. Studiował na Uniwersytecie Northwestern (Illinois, USA) oraz na Manchester Metropolitan University (Wielka Brytania. Edukację artystyczną kontynuował, studiując w Teatrze Pieśń Kozła we Wrocławiu. Łącząc doświadczenia aktorskie z praktyką taekwondo oraz grą na skrzypcach, uczestniczył w projektach filmowych, teatralnych oraz performatywnych w Ameryce Północnej oraz Europie – m.in. w uhonorowanej w 2007 roku nagrodą Jeff produkcji „Equus” (RedTwist Theatre) oraz spektaklu Suzan-Lori Parks’ „365 Days/365 Plays”. Od roku 2010 członek Studia Matejka. Jako aktor Studia Matejka współpracował m.in. z Milanem Kozankiem (Artyci Dance Company) i Vivien Wood (DV8). Jako artysta Odra Ensemble, projektu realizowanego przy współpracy z Teatrem Pieśń Kozła, występował w spektaklu „We Will Leave Only Bone: Reflections of Eurydice”. Lider i współzałożyciel Jubilo – międzynarodowego zespołu, którego działalność stanowi artystyczną interwencję i protest przeciwko społecznemu wykluczeniu. W latach 2010–2011 lider międzynarodowej grupy projektu „Brave Kids” podczas Brave Festival (Wrocław). Prowadził warsztaty dla aktorów oraz tancerzy w Polsce, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Grecji oraz Bośni i Hercegowinie. Laureat stypendium Fundacji Fulbrighta, które w latach 2011–2012 realizował w Instytucie Grotowskiego; stypendium to zostało przedłużone na sezon artystyczny 2012/2013. Magdalena Koza urodziła się w Polsce. Uzyskała dyplom szkoły baletowej, a następnie dyplom magistra Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. W latach 2003–2005 współpracowała z Iwoną Olszowską, z która stworzyła kilka spektakli wykorzystujących technikę tańca współczesnego. Następnie pracowała w Krakowskim Teatrze Tańca, gdzie przez cztery lata występowała w spektaklach teatru tańca, które również współtworzyła. W 2008 roku reprezentowała Polskę na XIII Biennale Młodych Artystów z Europy i Regionu Śródziemnomorskiego w Bari we Włoszech. W 2009 roku, wraz z Jackiem Gęburą, stworzyła spektakl „Podobno”, który wystawiano na deskach Sceny Tańca Capitol we Wrocławiu. Jest organizatorką i współzałożycielką Wrocławskiego Festiwalu Ruchu CYRKULACJE. Od 2010 roku należy do Studia Matejka. Wraz z aktorami i tancerzami Studia prowadzi warsztaty dla aktorów i tancerzy, a także warsztaty tańca współczesnego. Interesuje się przede wszystkim praktyką związaną ze świadomością ciała w teatrze fizycznym i teatrze tańca, bazując na swoich doświadczeniach z dziedzin tańca współczesnego, BMC, improwizacji i improwizacji kontaktowej. Jest dyplomowaną instruktorką tańca współczesnego.

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ