koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
SREBRO Legnica 2o025SILESIANA 2025 DBPCO JEST GRANE - maj 2025 - nr 371Giełda DBPTłumacz w muzeum OSSOKsiążki zbójeckie OSSOKAF Sztuka na miejscuRepertuar TpL Maj 2025
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Koncert Orkiestry Leopoldinum

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 16 197 wyświetleń od 11 lutego 2013

Tomasz Bugaj – dyrygent
Christian Danowicz – skrzypce
Jarosław Pietrzak – skrzypce
Wrocławska Orkiestra Kameralna Leopoldinum

Program:
A. Vivaldi – Koncert na dwoje skrzypiec a-moll op. 3.8
A. Schnittke – I Concerto grosso na dwoje skrzypiec, klawesyn, preparowany fortepian i 21 smyczków
B. Britten – Wariacje na temat Franka Bridge’a op. 10

Współzawodnictwo, rywalizacja nie tylko dotyczą dziedzin sportowych, ale również muzyki. Są to domeny koncertu instrumentalnego. Forma ta, która pojawiła się w okresie baroku, przewidywała współzawodnictwo między partią solisty a orkiestrą. Obok koncertu funkcjonowało również concerto grosso, w którym orkiestrze przeciwstawiany był zespół kilku instrumentów, spełniający rolę solisty zbiorowego. W Filharmonii Wrocławskiej usłyszymy Koncert na dwoje skrzypiec „króla gatunku” – Vivaldiego, zwanego przez wenecjan rudym księdzem, pochodzący ze zbioru 12 koncertów L’estro Armonico z 1711 roku. Do tego barokowego mistrza nawiązuje również artysta XX-wieczny, który łączył awangardę z tradycją. Schnittke w swoim I Concerto grosso, gdzie dwoje skrzypiec, klawesyn i preparowany fortepian zostają przeciwstawione grupie instrumentów smyczkowych, nawiązuje do stylistyki barokowej ze szczególnym uwzględnieniem twórczości Vivaldiego. Jednak muzyka ta zostaje przedstawiona językiem zdecydowanie mniej tradycyjnym, charakterystycznym dla rosyjskiego twórcy i zdobyczy ówczesnej awangardy. Do zamierzchłych epok zwraca się również Britten w swoich Wariacjach na temat Franka Bridge’a. Jest to dzieło, dzięki któremu zaistniał on na scenie międzynarodowej. Utwór stanowi rodzaj muzycznego hołdu złożonego Bridge’owi – nauczycielowi młodego twórcy, który w owym czasie uważany był za jednego z najwybitniejszych angielskich kompozytorów. Britten w mistrzowski i dowcipny sposób łączy ze sobą osiągnięcia kultury muzycznej, wplatając jednocześnie elementy satyryczne i podając je w charakterystycznym dla siebie kształcie.

zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ