Pokaż najgorszą polską reklamę
- 10 października 2012, środa» 12:00

Rażą cię wszelkie błędy w reklamach? Uważasz, że ich tworcy przekroczyli pewne granice lub stworzyli je w sposob nieprofesjonalny? Do 10 października możesz zgłosić najgorszą reklamę. Trwa kolejna edycja festiwalu „Chamlet".
Do konkursu przyjmowane są reklamy prezentowane w polskiej przestrzeni publicznej w okresie od 15 października 2011 do 15 października 2012 roku. Przewidziano pięć kategorii: reklama prasowa, reklama zewnętrzna, reklama telewizyjna, reklama społeczno-polityczna oraz program communication design. Kandydatury do nagrody „Chamlet" mogą typować zarowno osoby prywatne, jak i instytucje czy organizacje. Można to zrobić na trzy sposoby:
- umieszczając kandydata w profilu Chamleta na facebooku: https://www.facebook.com/chamlety
- wysyłając e-mail na adres: chamlet@chamlet.pl
- wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie organizatora: http://pd.uni.wroc.pl/index.php/projekty/projekty-aktualne/chamlet/zgo-projekt
Jak mowią organizatorzy, celem festiwalu reklamy „Chamlet" jest zwrocenie uwagi na ułomność branży reklamowej, ktora bardzo często traktuje swoich klientow w sposob szablonowy, a nawet cyniczny. Świadczyć o tym może fakt, że w jego poprzednich edycjach zgłoszono ponad 600 reklam.
- Problem jest oczywiście systemowy, bo ktoś na te produkcje reklamowe daje przyzwolenie, czyli klient. Ale dlaczego klienci muszą się znać na reklamie, skoro zlecają projekt „profesjonalnej" agencji? Z drugiej strony polskie agencje, w większości pracują estetyką ilościową, a nie jakościową. Liczy się szybki zysk, a nie zrobienie dobrej kreacji - wyjaśnia prof. Michael Fleischer z SWPS i UWr, pomysłodawca festiwalu najgorszych reklam.
Natomiast dr Michał Grech, komunikacjonista i wykładowca obu uczelni uważa, że problemem polskiej reklamy, ktora z perspektywy koncepcji kreatywnej powinna być unikalna i niepowtarzalna, jest jej przewidywalność i marny humor.
Organizatorem „Chamletow" jest Instytut Grafiki SWPS we Wrocławiu oraz Zakład Projektowania Komunikacji Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.
Zobacz zeszłorocznych laureatow konkursu „Chamlet":
- Program communication design: Active Lab „Druga sztuka gratis"
- Reklama zewnętrzna: Multifood STP „Galeria Jurajska"
- Reklama prasowa: Ruck Zuck „Szukasz czegoś konkretnego"
Reklama społeczno-polityczna: Komitet Wyborczy SLD, Katarzyna Lenart - http://youtu.be/ywijo_ndimo
bilety:
wstęp wolny
Katarzyna Zielińska w solowym spektaklu
10 listopada 2025 - 19:00 | KUP-BILET | 130złjest więcej terminów
Impart Centrum
ul. Piłsudskiego 19 Wrocław
45 652teatr
Noc Huncwotów
10 listopada 2025 - 20:00 | KUP-BILET | 59złjest więcej terminów
Klub Wędrówki
ul. Podwale 37/38 Wrocławjest więcej miejsc
137 260teatr
Z twoją córką? Nigdy!
10 listopada 2025 - 19:00jest więcej terminów
Wrocławski Teatr Komedia
pl. Teatralny 4 Wrocław
60 136teatr
Matei Brunul - koprodukcja Instytutu im. Jerzego Grotowskiego i Wrocławskiego Teatru Lalek
9 listopada 2025 - 18:00jest więcej terminów
Wrocławski Teatr Lalek
pl. Teatralny 4 Wrocław
4 961teatr
Stracone Zachody Miłości [spektakl muzyczny]
9 listopada 2025 - 18:00jest więcej terminów
Teatr Dialogu
ul. Krakowska 180/K1A-K02 Wrocław
6 410teatr
Finnegans W/Fake, reż. Katarzyna Kalwat
9 listopada 2025 - 17:00jest więcej terminów
Teatr Polski - w podziemiu / Polski Theatre in the underground
ul. Księcia Witolda 62 Wrocław
6 766teatr
Stracone Zachody Miłości
9 listopada 2025 - 18:00jest więcej terminów
Dawna Pralnia
Krakowska 180 (budynek K) Wrocław
9 113teatr
Wrocław | Kostelecki i Młynarski - Kryzys wieku każdego | 09.11.25, g. 18:00
9 listopada 2025 - 18:00
Klub Wędrówki
ul. Podwale 37/38 Wrocław
5 438teatr
Poleca Festiwal Wrocek
9 listopada 2025 - 18:00jest więcej terminów
Pałacyk Theodora Wiskotta
ul. Podwale 63 Wrocławjest więcej miejsc
61 411teatr










![Stracone Zachody Miłości [spektakl muzyczny]](https://cdn.cojestgrane.pl/p/t/buws.jpeg)










