Carmen
- 26 listopada 2016, sobota» 19:00
- 18 listopada 2016, piątek» 18:00
- 16 listopada 2016, środa» 18:00
- 26 listopada 2015, czwartek» 19:00
- 18 października 2015, niedziela» 17:00
- 3 października 2015, sobota» 19:00
- 18 czerwca 2015, czwartek» 19:00
- 24 maja 2015, niedziela» 17:00
- 30 kwietnia 2015, czwartek» 19:00
- 19 marca 2015, czwartek» 19:00
- 14 lutego 2015, sobota» 19:00
- 14 lutego 2014, piątek» 19:00
- 30 listopada 2012, piątek» 19:00
- 4 listopada 2012, niedziela» 17:00
- 6 października 2012, sobota» 19:00
- 29 maja 2012, wtorek» 19:00
- 16 maja 2012, środa» 19:00
- 15 stycznia 2012, niedziela» 17:00
- 7 maja 2011, sobota» 19:00
- 22 marca 2011, wtorek» 19:00
- 22 grudnia 2010, środa» 19:00
- 14 listopada 2010, niedziela» 17:00
- 20 października 2010, środa» 19:00
- 11 czerwca 2010, piątek» 19:00
- 19 maja 2010, środa» 19:00
- 18 maja 2010, wtorek» 19:00
- 28 kwietnia 2010, środa» 19:00
- 24 marca 2010, środa» 19:00
- 23 marca 2010, wtorek» 19:00
- 14 lutego 2010, niedziela» 17:00
- 13 lutego 2010, sobota» 19:00
- 10 listopada 2009, wtorek» 19:00
- 23 września 2009, środa» 19:00
- 10 września 2009, czwartek» 19:00
- 19 maja 2009, wtorek» 19:00
- 2 maja 2009, sobota» 19:00
- 28 kwietnia 2009, wtorek» 19:00
- 11 marca 2009, środa» 19:00
- 4 lutego 2009, środa» 19:00

Carmen
Georges Bizet
- reżyseria: Adam Frontczak
- muzyka: Georges Bizet
- libretto: Henry Meilhac, Ludovic Halévy
- inscenizacja: Adam Frontczak
- kierownictwo muzyczne: Tomasz Szreder
- scenografia: Paweł Dobrzycki
- kostiumy: Małgorzata Słoniowska
- choreografia: Bożena Klimczak
- przygotowanie chóru: Małgorzata Orawska
- reżyseria światła: Paweł Dobrzycki
- dyrygent: Tomasz Szreder
- asystent dyrygenta: Artur Wróbel
Carmen należy dziś do najpopularniejszych dzieł w światowym repertuarze operowym. W pierwszej wersji ujęta była w formę zbliżoną do opery komicznej, gdzie fragmenty śpiewane przeplatały się z partiami mówionymi. Fakt ten, według ówczesnego zwyczaju, zamykał jej drogę na scenę Wielkiej Opery paryskiej, premiera musiała się więc odbyć w Operze Komicznej. Uczęszczająca tam publiczność gustowała raczej w lekkich, zabawnych komediach muzycznych i nie w smak jej było tragiczne zakończenie dzieła Bizeta - oto jeden z powodów chłodnego przyjęcia Carmen.
Ważniejszą jednak przyczyną niechętnego początkowo stosunku publiczności i krytyków było śmiałe nowatorstwo treści. Bizet przełamał bowiem niepisaną tradycję nakazującą czerpać tematy oper ze świata mitów i legend lub też z dawnych epok historycznych i z życia tzw. „wyższych sfer". W miejsce konwencjonalnych, częstokroć pełnych sztucznego patosu postaci bohaterów wprowadził na sceną operową żywych, współczesnych ludzi - żołnierzy, przemytników i robotnice z fabryki cygar. (Kierunek ten, którego naczelną ideą było dążenie do ukazania w operze życiowej prawdy zamiast nierealnych, fantastycznych wydarzeń, miał 20 lat później pod nazwą weryzmu zatriumfować w twórczości Leoncavalla, Mascagniego i Pucciniego.)
Z czasem jednak niezwykła barwność muzyki, jej żywiołowy temperament i swoista „hiszpańska" egzotyka, kunsztowność i elegancja faktury, blask i efektowność, w połączeniu ze znakomitym librettem odniosły zdecydowane zwycięstwo. Muzyka Carmen zawiera najlepsze cechy stylu opery francuskiej, jakkolwiek nie jest pozbawiona także wpływów włoskich. Na podkreślenie zasługuje usamodzielnienie partii orkiestrowej, z rzadka tylko schodzącej do roli akompaniamentu, oraz zastosowanie interwałów skali cygańskiej w temacie Carmen. Od strony konstrukcji opera Bizeta zachowuje w zasadzie tradycyjną budowę numerową.
(Na podstawie Przewodnika operowego Józefa Kańskiego)

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen

Carmen
REKRUTACJA DO MDK WROCŁAW-KRZYKI NA ROK SZKOLNY 2020/2021
od: 24 sierpnia 2020 do: 27 sierpnia 2020
MDK Wrocław Krzyki
Powstańców Śląskich 190 Wrocław
41 792teatr
NIEDZIELA Z EUGÉNE IONESCO
23 sierpnia 2020 - 16:00
Macondo
Pomorska 19 Wrocław
17 669teatr
Komedia improwizowana: Krótkie formy!
21 sierpnia 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
21 595teatr
RAFA: Komedia improwizowana z dubbingami
14 sierpnia 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
25 031teatr
III TERMIN! Wrocław: Mateusz Socha - "Masochista"
11 sierpnia 2020 - 17:30
Hotel ibis Styles Wrocław Centrum
Plac Konstytucji 3 Maja 3 Wrocław
19 342teatr
Komedia improwizowana z Waszych dialogów: Ryba na kartki
7 sierpnia 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
26 803teatr
KARTOTEKA Z CZASÓW KWARANTANNY / próba otwarta
1 sierpnia 2020 - 17:00
Macondo
Pomorska 19 Wrocław
24 754teatr
Komedia improwizowana Wielorybek
31 lipca 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
24 929teatr
Wrocław: Mateusz Socha - "Masochista"
28 lipca 2020 - 17:30
Hotel ibis Styles Wrocław Centrum
Plac Konstytucji 3 Maja 3 Wrocław
20 774teatr
NIEWIARYGODNE WARSZTATY TEATRALNE Z JULIĄ WERNIO i Samuelem Beckettem
26 lipca 2020 - 16:00
Macondo
Pomorska 19 Wrocław
25 481teatr
Wszystkie niemożliwości świata // Lato w teatrze 2020 – pokaz finałowy
25 lipca 2020 - 12:00
Studio na Grobli
Na Grobli 30/32 Wrocław
38 214teatr
CARMEN
24 lipca 2020 - 19:00
Katedra Polskokatolicka - pw św. Marii Magdaleny
ul. Szewska 10 Wrocław
132 850teatr
Komedia improwizowana Na Fali skojarzeń
17 lipca 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
23 750teatr
SUMO 'Wracamy Do Gry!' Stand Up Mic Open
14 lipca 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
24 938teatr
WRACAMY! Komedia improwizowana: Krótkie formy!
10 lipca 2020 - 20:00
Klub Wędrówki
Podwale 37/38 Wrocław
26 602teatr
Lato w teatrze 2020 // rekrutacja do projektu!
od: 15 czerwca 2020 do: 28 czerwca 2020
Studio na Grobli Instytutu im. Jerzego Grotowskiego
na Grobli 30/32 Wrocław
24 283teatr
ARTYŚCI Z VARIETE - GALA ZAKOŃCZENIA SEZONU SCENY KAMIENICA
26 czerwca 2020 - 19:00
Kino Atom
Piłsudskiego 74(budynek NOT) Wrocław
25 915teatr