koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE wrzesień 2025 - nr 37321. Festiwal Opowiadania, Wrocław29 Last Night of the Proms in CracowOSSO Książki zbójeckieCO JEST GRANE - PAŹDZIERNIK 2025 - nr 374
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Camerata Sudecka - Oktety smyczkowe

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 765 wyświetleń od 11 kwietnia 2016
  • 15 kwietnia 2016, piątek
    » 19:00

Filharmonia Sudecka zaprasza na koncert kameralny w ramach CAMERATY SUDECKIEJ 15 kwietnia 2016 o godzinie 19 w sali koncertowej Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. Jak Państwo pamiętają Camerata Sudecka to nowy projekt muzyków orkiestry symfonicznej Filharmonii Sudeckiej, którzy proponują słuchaczom interesujące kompozycje pisane na kameralne składy. Tym razem czeka nas koncert bardzo różnorodnej muzyki - od romantyzmu przez dwudziestowieczną ekspresję aż po współczesny minimalizm. Formuła bliskiego kontaktu z muzykami (wszyscy spotykamy się na scenie), swobodna atmosfera relaksu i muzycznej pasji jest gwarancją intensywnych przeżyć. Serdecznie zapraszamy. Przypominamy - wynagrodzeniem muzyków są wpływy z biletów.

Max Bruch pozostaje w pamięci słuchaczy sal koncertowych jako kompozytor Koncertu skrzypcowego g-moll op. 26 (1866). Kameralistyka, mniej znana zachowuje, tak jak cała twórczość kompozytora, na przekór dwudziestowiecznemu modernizmowi i osiągnięciom Schonberga i Strawińskiego umiłowanie do tradycji romantycznej. Octet na czworo skrzypiec, dwie altówki, wiolonczelę i kontrabas powstał u schyłku życia kompozytora na bazie wcześniej skomponowanego kwintetu. Dwa utwory na oktet smyczkowy Dymitra Szostakowicza Preludium d-moll i Scherzo g-moll, op. 11 (1924–1925) napisał niespełna dziewiętnastoletni twórca, jeszcze uczeń petersburskiego konserwatorium. Kontrasty wyrazowe - bezpośrednio po sobie następujące fragmenty dramatyczne z ujmująco lirycznymi, polirytmia i bogactwo inwencji melodycznej, intuicja i odkrywczość instrumentacyjna - składają się na geniusz muzyczny bodaj największego kompozytora dwudziestego wieku. Paul Trapkus to współczesny, amerykański kompozytor, skrzypek i pedagog młodego pokolenia. Obecnie wykładowca w Silver Creek High School jest także aktywnym animatorem życia muzycznego Longmont, Colorado USA. Studiował kompozycję u Paula Schoenfielda i Daniela Thomasa Davisa. Jego kompozycje, szczególnie udostępnione w domenie publicznej imslp Petrucci Music Library Sounds I-IV wykazują inspirację minimalizmem.

Wystąpią:

Tomasz Kulisiewicz - skrzypce

Renata Pawelec - skrzypce

Lucyna Sarnicka - skrzypce

Anna Hajok - skrzypce

Agnieszka Szlędak - altówka

Zofia Kowalczyk - altówka

Bożena Papała - wiolonczela

Tomasz Borski - kontrabas

zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ