Samotny Zachód
- 15 maja 2007, wtorek» 19:00
- 14 maja 2007, poniedziałek» 19:00
- 13 maja 2007, niedziela» 19:00
- 3 stycznia 2007, środa» 19:00
- 19 grudnia 2006, wtorek» 19:00
- 18 grudnia 2006, poniedziałek» 19:00
- 17 grudnia 2006, niedziela» 19:00
- 12 września 2006, wtorek» 19:00
- 11 września 2006, poniedziałek» 19:00
- 10 września 2006, niedziela» 19:00
- 9 września 2006, sobota» 19:00
- 8 września 2006, piątek» 19:00
- 11 maja 2006, czwartek» 19:00
- 10 maja 2006, środa» 19:00
- 9 maja 2006, wtorek» 19:00
- 8 maja 2006, poniedziałek» 19:00
- 7 maja 2006, niedziela» 19:00
- 6 maja 2006, sobota» 19:00
- 26 kwietnia 2006, środa» 19:00
- 25 kwietnia 2006, wtorek» 19:00
- 24 kwietnia 2006, poniedziałek» 19:00
- 6 kwietnia 2006, czwartek» 19:00
- 5 kwietnia 2006, środa» 19:00
- 4 kwietnia 2006, wtorek» 19:00
- 3 kwietnia 2006, poniedziałek» 19:00
- 19 marca 2006, niedziela» 19:00
- 18 marca 2006, sobota» 19:00
- 17 marca 2006, piątek» 19:00
- 16 marca 2006, czwartek» 19:00
- 15 marca 2006, środa» 19:00
- 14 marca 2006, wtorek» 19:00
- 13 marca 2006, poniedziałek» 19:00
- 12 marca 2006, niedziela» 19:00
- 11 marca 2006, sobota» 19:00
- 10 marca 2006, piątek» 19:00

Michał Żebrowski i Tomasz Kot
Martin McDonagh
- przekład Klaudyna Rozhin
- reżyseria, scenografia i opracowanie muzyczne: Eugeniusz Korin
- kostiumy: Andrzej Lewczuk
Obsada:
- Natalia Rybicka
- Tomasz Kot
- Piotr Kozłowski
- Michał Żebrowski
Wyobraźmy sobie sztukę teatralną, w której przenikliwość Czechowa łączy się z gwałtownością Tarantino, w której humor rodem z Monty Pythona sąsiaduje z liryzmem księdza Twardowskiego. Sztukę, w której żywioł śmiechu i żywioł tragizmu splatają się w nierozerwalną całość, poruszającą widza do głębi. Sztukę, w której językiem życiowych nieudaczników mówi się o rzeczach najważniejszych: o sensie życia, miłości i wierze.
Właśnie taką wyjątkową sztuką jest Samotny Zachód Irlandczyka Martina
McDonagha. Już teraz mówi się o nim, że jest współczesnym klasykiem, a o Samotnym Zachodzie, wielokrotnie wystawianym na całym świecie, że jest
utworem genialnym.
Rzeczywiście, potrzebny jest niezwykły talent teatralny, żeby poprzez opowiedzenie banalnej historii z życia zwykłych mieszkańców irlandzkiej prowincji poruszyć tematy i sprawy ważkie i ważne dla każdego z nas. Niezależnie czy jesteśmy z Kielc, Warszawy, czy z Londynu.
Sztuka daje szansę wykreowania poruszających ról, z której na pewno skorzystają aktorzy. Pozwala także na stworzenie fascynującego wizualnie przedstawienia, pełnego dźwięków, kolorów i barw Irlandii.
Premiera w Teatrze Nowym Praga 10 marca 2006 r.
Michał Żebrowski i Tomasz Kot (znany głównie z ekranu: m. in. Skazany na bluesa, serial Niania) – obaj młodzi, niezwykle popularni, ale każdy z nich z absolutnie innym dorobkiem, każdy o innym warsztacie aktorskim – po raz pierwszy spotykają się na scenie. Do tego w rolach, w których każdego z nich trudno sobie wyobrazić.
Ich postacie to zgnuśniali, obleśni, leniwi bracia, spędzający czas w fotelach – głównie na wzajemnym dogryzaniu sobie. Przez większość czasu klną jak szewcy. Obaj bracia budzą wstręt, obrzydzenie, przerażenie, ale już za chwilę śmieszą do łez po to, by w zaraz znów roztkliwić, a pod koniec zaintrygować i bardzo przejąć.
Michał Żebrowski o Tomaszu: '… Tomek Kot był moim pomysłem, uważałem, że byłby do roli Colemana najlepszy, ale od razu machnąłem ręką, bo wydało mi się, że jest piekielnie zajęty. Zadzwoniliśmy i okazało się, że w ciągu kilku dni udało się tak poprzestawiać nagrania, spotkania i próby Tomka,, że dość szybko mogliśmy zacząć wspólne próby (…). Tomek wniósł do spektaklu nową energię i świeżość. Widziałem go w Teatrze Bagatela, dawno, tuż po szkole chyba. Zauważyłem wtedy, że to ewidentnie aktor inteligentny i o takiej indywidualności, że potrafi w sposób bardzo prosty przefiltrować przez siebie to, co mówi reżyser i cały czas być postacią i Tomkiem Kotem jednocześnie. Przy swoich warunkach fizycznych, angażuje inteligencję i mózg, by wszystko dogłębnie zrozumieć. Efekt jest poruszający. Taki konglomerat wartości, to bomba atomowa na scenie…'
Eugeniusz Korin, reżyser spektaklu: '… Tak naprawdę >>Samotny; zachód<< mógłby zostać napisany gdziekolwiek, na przykład w Polsce (…). Jeżeli odejmiemy irlandzkie nazwy, imiona i realia, to tak naprawdę mogłoby się to dziać gdzieś w Polsce. Bieda, ból istnienia, chęć bycia kimś lepszym, kimś innym. Ten przekaz jest bardzo uniwersalny, bo >>Samotny; zachód<< jest szalenie prosty, jeżeli chodzi o przesłanie: Nawet najgorszy człowiek jest wart tego, aby pokładać w nim nadzieję. Nie można skreślać nikogo – nawet najgorszego, bo nawet w nim, gdzieś tam, tli się iskierka Pana Boga. Na scenie mamy oto:
Dwóch braci – jeden zamordował ojca, a drugi to wykorzystał, zaszantażował go i czerpie z tego zyski,
Dziewczynę – sprzedaje bimber, uwodzi starszych mężczyzn i jeszcze się tym szczyci; a na dodatek jest zakochana w księdzu,
Księdza – alkoholika, który nie daje sobie rady z parafią, tchórzliwego samobójcę.
Panopticum najbardziej obrzydliwych ludzkich cech, postaw. Prawda jest jednak taka, że geniusz autora odnajduje w tym wszystkim Pana Boga. I to jest najlepsze, co może się zdarzyć we współczesnym tekście. Autor - nic nie upraszczając, nie pudrując rzeczywistości, nie dodając happy endów – z jednej strony próbuje powiedzieć prawdę, a z drugiej strony – ta prawda jest bardzo budująca…'
Eugeniusz Korin - absolwent Instytutu Teatru, Muzyki i Kina w Petersburgu oraz Wydziału Reżyserii w PWST w Warszawie. W Polsce mieszka na stałe od 1977 roku. W 1990 objął stanowisko Dyrektora Naczelnego i Artystycznego Teatru Nowego w Poznaniu. Pod jego dyrekcją poznańska scena należy do teatralnej czołówki w Polsce. W ciągu dziesięciu lat zbudował oryginalną poetykę i image Teatru Nowego realizując spektakle we własnej reżyserii (m.in. "Ghetto" Sobola, "Czerwone nosy" Barnesa, "Czajkę" Czechowa, "Piękna Lucynda" Hemara). Eugeniusz Korin współpracuje z teatrami w Warszawie, Opolu, Wrocławiu, Łodzi a także ze scenami zagranicznymi.
Bilety: 35 zł

Michał Żebrowski i Tomasz Kot
Nie obiecujcie sobie zbyt wiele po końcu świata
19 października 2025 - 16:00
Kino Amondo
Ul. Solec 101/16 Warszawa
1 332teatr
Burleskowe Urodziny Worka Kości
19 października 2025 - 20:00
Worek Kości
nie podano Warszawa
1 356teatr
Kosmiczny Dom
19 października 2025 - 16:00/19
TR Warszawa
nie podano Warszawa
1 375teatr
Prezent - nowość!
19 października 2025 - 16:00
Teatr Komedia
ul. Słowackiego 19a Warszawa
1 385teatr
Ten związek to żart, czyli improwizowane historie miłosne // Marta Iwaszkiewicz, Maciej Kaczyński
19 października 2025 - 20:00
Resort Komedii
ul. Bielańska 1 00-086 Warszawa Warszawa
1 392teatr
„Romantycy i Frajerzy” – SMKKPM gra FANTASY w Klubie Komediowym | muzyka + impro
19 października 2025 - 18:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
1 416teatr
Osiecka Królową Piosenki | Chełmża
19 października 2025 - 18:07
Baltazar Studio
ul. Burgaska 2/4 Warszawa
1 432teatr
PURPLE 2025 DAY - Tribute to Deep Purple | Warszawa
19 października 2025 - 18:30
P.H.U. Zbigniew Jakubowicz
ul. Marymoncka 63 lok. Optyk Warszawa
955teatr
Iluzjonista Y "To jest ustawione" / Warszawa
19 października 2025 - 14:00/18
Iluzjonista Y
nie podano Warszawa
976teatr
Brzydkie kaczątko
19 października 2025 - 13:00
Teatr Lalek Guliwer
ul. Różana 16 Warszawa
922teatr
TECHNO YOGA W ŁODZI
19 października 2025 - 15:00
Techno Yoga
nie podano Warszawa
925teatr
TECHNO TRAINING PO RAZ PIERWSZY W LODZI
19 października 2025 - 17:45
Techno Yoga
nie podano Warszawa
946teatr
Pozytywni
19 października 2025 - 18:00
Garnizon Sztuki
ul. Marii Konopnickiej 6 00-491 Warszawa Warszawa
933teatr
Przygody Koziołka Matołka
19 października 2025 - 12:00
Festiwal Korczak Dzisiaj
nie podano Warszawa
957teatr
Uszy Duszy
19 października 2025 - 15:00/17
Festiwal Korczak Dzisiaj
nie podano Warszawa
964teatr
Owl at Home
19 października 2025 - 12:00
Festiwal Korczak Dzisiaj
nie podano Warszawa
958teatr
Czerwony
19 października 2025 - 18:00
Teatr BAZA
nie podano Warszawa
928teatr



























