Miarka za miarkę
- 23 października 2013, środa» 17:15
- 21 listopada 2013, czwartek» 11:45, 14:10, 16:35, 19:00, 21:20
- 20 listopada 2013, środa» 14:45, 17:05, 19:30, 21:50
- 19 listopada 2013, wtorek» 11:45, 14:10, 16:35, 19:00, 21:20
- 18 listopada 2013, poniedziałek» 12:15, 14:35, 17:00, 19:20, 21:45
- 17 listopada 2013, niedziela» 12:00, 14:20, 16:40, 19:00
- 16 listopada 2013, sobota» 12:10, 14:25, 16:40, 19:00
- 15 listopada 2013, piątek» 12:00, 14:20, 16:40, 19:00
- 7 maja 2017, niedziela» 17:00
- 6 maja 2017, sobota» 19:00
- 19 lutego 2017, niedziela» 17:00
- 18 lutego 2017, sobota» 19:00

Miarka za miarkę
William Shakespeare
- przekład: Maciej Słomczyński
- reżyseria: Helena Kaut-Howson
- scenografia i reżyseria światła: Paweł Dobrzycki
- muzyka: Marcin i Bartłomiej "Brat" Oleś
- ruch sceniczny: Marcello Magni
- projekcje: Włodzimierz Czwartosz
- autor plakatu: Piotr Kunze
- autor zdjęć: Tomasz Żurek
występują:
- Lidia Bogaczówna
- Anna Cieślak
- Marta Konarska
- Natalia Strzelecka
- Marta Waldera
- Maciej Jackowski
- Feliks Szajnert
- Bartek Kasprzykowski
- Radek Krzyżowski
- Grzegorz Łukawski Szlachcic
- Tomasz Międzik
- Andrzej Młynarczyk
- Sławomir Rokita
- Wojciech Skibiński
- Rafał Dziwisz
- Jerzy Światłoń
- Błażej Wójcik
- Tomasz Wysocki
- Tadeusz Zięba
- strażnicy: * Maciej Jackowski * Grzegorz Łukawski * Tadeusz Zięba * Marta Waldera * Wojciech Skibiński
- zakonnice: * Anna Cieślak * Marta Konarska * Lidia Bogaczówna
- prostytutki: * Sławomir Rokita * Marta Waldera * Marta Konarska
Helena Kaut-Howson
jeden z czołowych reżyserów teatralnych i operowych w Wielkiej Brytanii. Urodziła się w Polsce. Absolwentka Wydziału reżyserii warszawskiej PWST (uczennica Erwina Axera i Bohdana Korzeniewskiego) i Royal Academy of Dramatic Art w Londynie. Pracuje w Wielkiej Brytanii, USA, Kanadzie, Irlandii, Izraelu, Japonii. Wyreżyserowała ponad 100 przedstawień teatralnych, operowych, telewizyjnych. W latach 1992-95 była dyrektorem walijskiego Teatry Clwyd, który w tym czasie należał do najważniejszych scen brytyjskich.
Zrealizowaną przez siebie w tym teatrze sztukę Full Moon
Caradoga
Pricharda pokazała na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym Kontakt
w Toruniu (1995).Helena Kaut-Howson znana jest z niekonwencjonalnych
interpretacji dramatu klasycznego, zwłaszcza Szekspira. Ostatnio
współpracuje z Royal Exchange Theatre w Manchesterze, gdzie zrobiła m.in. Wesele Figara Beaumarchaisa, Krwawe gody Lorki, Poskromienie złośnicy i Wiele hałasu o nic Szekspira. Jest pedagogiem na wydziale aktorskim i reżyserskim w Royal Academy of Dramatic Art. (RADA) i The London Academy of
Music and Dramatic Art (LAMDA) w Londynie.
W 2003 r. zrealizowała we Wrocławskim Teatrze Współczesnym polską prapremierę sztuki Howarda Barkera Zwycięstwo (we własnym przekładzie na język polski) ze scenografią Pameli Howard, z którą często współpracuje. Na 2. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (2003) spektakl zdobył Grand Prix: Helena Kaut-Howson otrzymała główną nagrodę za reżyserię, a Danuta Stenka i Maciej Tomaszewski – główne nagrody aktorskie.
*Marcello Magni *
włoski aktor, choreograf, mim i reżyser teatralny rodem z Bergamo. Nauki pobierał w Francji w szkole teatralnej Jacquesa Lecoqa. Od 20 lat mieszka w Londynie. Jest współzałożycielem - od 1983 roku - londyńskiego teatru Complicite. Współpracował także z londyńskim National Theatre, Royal Shakespeare Company oraz innymi: Young Vic, Shakespeare’s Globe, Cambridge Theatre Company, Piccola Commenda Company w Mediolanie czy walijskim Theatr Clywd. Występował w wielu spektaklach szekspirowskich, m.in. Komedii omyłek, Kupcu weneckim, Królu Lirze oraz Ulicy Krokodyli wedle Bruno Schulza. Wyreżyserował m. in. Antygonę (w Teatrze Współczesnym w Atenach) i Pinokia (w Lyric Hammersmith). Wystąpił w filmowej wersji Aktu bez słów II Samuela Becketta i ekranizacji Pinokia w reżyserii Steve’a Barrona. Wykładał i nauczał swojego kunsztu w Europie, USA, Ameryce Południowej i Australii.
Paweł Dobrzycki
Scenograf teatralny, malarz, grafik i architekt. Absolwent wydziału architektury Politechniki Krakowskiej (1980) i Studium Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1981). Twórca projektów scenograficznych do ponad 150 realizacji polskich i zagranicznych. W latach 1984-2001 wykładał projektowanie scenografii na krakowskiej ASP, a w latach 1985-92 prowadził seminarium scenograficzne na wydziale reżyserii Akademii Teatralnej w Krakowie oraz był konsultantem studentów scenografii St. Martin College of Art w Londynie. Od 2001 roku jest szefem katedry scenografii warszawskiej ASP. Był stałym scenografem Teatru Powszechnego w Warszawie (1982-89) i Teatru Nowego w Poznaniu (1988-90). Wchodził w skład Rady Teatru polskiego ministerstwa kultury (1990-93). Był jurorem polskich festiwali i konkursów teatralnych. Projektant wielu wystaw scenograficznych oraz autor szeregu wystaw indywidualnych (Norymberga, Moskwa, Paryż, Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań, Lublin i in.); uczestniczył także w wystawach zbiorowych.
Współpracował z wieloma polskimi teatrami dramatycznymi w Warszawie,
Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Lublinie, a także z Teatrem Telewizji.
Najważniejsze zagraniczne projekty scenograficzne artysty: Iwona,
księżniczka Burgunda
Gombrowicza w Theatre Espace Acteur (Paryż) i w Deutsche Nazionaltheather (Weimar), Żegnaj Judaszu
Iredyńskiego w Teatrze
im. Jermołowej (Moskwa), Tartuffe
Moliera w Dramteatrze (Omsk, Rosja),
Diabły z Loudun
Whitinga w Clwyd Theatre Mold (Walia), Król Lear
Szekspira w Haymarket Theatre (Leicester), w Young Vic Theatre (Londyn) i w The Panasonic Globe Theatre (Tokio), Słodki ptak młodości
Williamsa w Municipal Theatre (Hajfa, Izrael), Hamlet Szekspira w Contemporary Theatro
Porta (Ateny), “Schneewittchen' Walsera dla Zurich Summer Festival
(Szwajcaria), “Antygona' Sofoklesa w teatrze antycznym w Epidauros (Grecja).
Measure for measure"
To, co reżyserkę MIARKI ZA MIARKĘ w tym tekście dzisiaj najbardziej porusza i intryguje, to przede wszystkim zdumiewająca aktualność perspektywy, z jakiej sam Szekspir traktuje główny temat dramatu: władza polityczna a idea sprawiedliwości pojmowanej tak w świetle Starego jak i Nowego Testamentu. Helena Kaut-Howson zamierza umiejscowić akcję sztuki w kontekście naszych czasów: objąwszy władzę młody neo-konserwatysta Angelo próbuje narzucić normy policyjne na społeczeństwo o nader rozluźnionych obyczajach moralnych. Rezultaty ujawniają nie tylko hipokryzję władz, korupcję, przemoc i manipulacje, ale stawiają główne postaci sztuki w obliczu własnych ukrytych kompleksów seksualnych, zagubienia moralnego i sprzeczności psychologicznych. MIARKA ZA MIARKĘ to doskonała tragikomedia, wyborna sztuka problemowa o opacznie rozumianej idei sprawiedliwości i spaczonym pojmowaniu zasad moralnych, które - miast przynosić szczęśliwość powszechną - zamieniają ludzkie życie w ponury koszmar. Ta bodaj najbardziej prowokacyjna i niepokojąca z tragikomedii szekspirowskich doskonale przystaje do naszych czasów. Domaga się wręcz użycia środków wyrazu, które jak najostrzej oddadzą pulsowanie otaczającej nas współczesności - za pomocą pozornie tylko odległych od Shakespeare'a monitorów telewizyjnych czy współczesnej muzyki braci Olesiów. Trzeba przygotować się na wiele niespodzianek i tajemnic, które wyłonią się z nowego odczytania MIARKI ZA MIARKĘ: sztuki - jak zawsze u genialnego Anglika - zaskakującej, wielowarstwowej i dowcipnej.

Miarka za miarkę
Spółdzielnia otwarta: Jetpunk gra Miłość w Czarnej Dziurze
5 maja 2019 - 20:00
Centralna Spółdzielnia Komediowa
ul. Żurawia 22 Warszawa
12 793teatr
Ja nie przepłynę? Czyli rzeczne przypały | Impro na Barce
5 maja 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
13 335teatr
Michał Kempa: Moja walka – One Man Show
5 maja 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
13 354teatr
EXTERMINATOR. KOMEDIA MUZYCZNA
5 maja 2019 - 17:00, 19:30
TEATR DRAMATYCZNY, SCENA NA WOLI IM. T. ŁOMNICKIEGO
ul. Kasprzaka 22 Warszawa
14 118teatr
Jak w przedwojennym kabarecie
5 maja 2019 - 18:00jest więcej terminów
Klub Dowództwa Garnizonu Warszawa
al. Niepodległości 141 Warszawa
18 035teatr
Piłeś – nie pisz, czyli rozmowy, które nie skończą się dobrze
4 maja 2019 - 22:30
Plac Zabaw nad Wisłą
Bulwar B. Grzymały-Siedleckiego Warszawa
14 204teatr
Saturn i Mel, czyli człowiek, który chciał być rzeczą
4 maja 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
14 045teatr
Wesele
30 kwietnia 2019 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
Karasia 2 Warszawa
14 136teatr
Gdzie jedziesz na majówkę? - Nigdzie!
30 kwietnia 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
14 458teatr
Kochane piosenki z Syreniego Grodu
30 kwietnia 2019 - 20:09
Teatr Ateneum
nie podano Warszawa
14 435teatr
Wesele
30 kwietnia 2019 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
Karasia 2 Warszawa
17 740teatr
Laboratorium dramatu: Aby ci o tym donieść | WSTĘP WOLNY
29 kwietnia 2019 - 19:00
Teatr Dramatyczny m. st. Warszawy, scena im. G. Holoubka
pl. Defilad 1 Warszawa
14 168teatr
Co modna pani wiedzieć powinna?
29 kwietnia 2019 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
14 255teatr
Piotr z aktorem feat. Oskar Hamerski
29 kwietnia 2019 - 21:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
14 519teatr
Monodram "Josela Rakowera rozmowa z Bogiem"
28 kwietnia 2019 - 16:00
Klubokawiarnia Babel
Próżna 5 Warszawa
13 574teatr
Dom lalki
28 kwietnia 2019 - 19:30jest więcej terminów
Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana
ul. Kazimierza Karasia 2 00-327 Warszawa tel. 22 826 92 76, bilety@teatrpolski.waw.pl Warszawa
13 485teatr
Musical Improwizowany
28 kwietnia 2019 - 21:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
13 909teatr