koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!
zmodyfikowano  2 dni temu

NOC KRUKÓW / ZYGMUNT KRAUZE

CO BYŁO GRANE » CO jest GRANE » 654 wyświetleń od 16 lipca 2025

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - DAWID RUNTZ

REŻYSERIA - WALDEMAR RAŹNIAK SCENOGRAFIA, REŻYSERIA ŚWIATŁA - KATARZYNA BORKOWSKA RUCH SCENICZNY - SARA KOZŁOWSKA REALIZACJA ŚWIATŁA - PIOTR RUDZKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - KAROL KNAPIŃSKI II DYRYGENT - KAROL SZWECH ASYSTENCI REŻYSERA - SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA INSPICJENTKA - TATIANA HEMPEL-GIERLACH

występują: KARA - MAŁGORZATA TROJANOWSKA ŚMIERĆ/HANDLARKA - MARTA BOBERSKA PANI - ALEKSANDRA KLIMCZAK MATKA - DOROTA LACHOWICZ KRYSIA - ANDŻELIKA WIŚNIEWSKA PANNA KRUK - MAŁGORZATA BARTKOWSKA JASIEK - SYLWESTER SMULCZYŃSKI GUŚLARZ - WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ PAN - ROBERT SZPRĘGIEL PAN KRUK - PAWEŁ MICHALCZUK

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DYRYGENT - KAROL SZWECH

Partnerem Festiwalu jest RUCH MUZYCZNY.

Utwór zamówiony przez Polską Operę Królewską. 🔴 Wykonanie z materiałów i za zgodą Polskiego Wydawnictwa Muzycznego / Performed from music materials and under courtesy of PWM EDITION.

Pierwszą premierą przygotowaną przez Polską Operę Królewską były Dziady – Widma – kantata sceniczna Stanisława Moniuszki do słów drugiej części słynnego dramatu Adama Mickiewicza. Po pięciu latach funkcjonowania instytucji powstało nowe przedstawienie nawiązujące do tego samego Mickiewiczowskiego tekstu, będące jednak jego zupełnie inną interpretacją – zarówno pod względem dramaturgicznym, jak i muzycznym.

Noc kruków to opera zamówiona u jednego z najwybitniejszych współczesnych polskich kompozytorów – Zygmunta Krauzego. Libretto zostało napisane przez Małgorzatę Sikorską-Miszczuk na podstawie Ballad i romansów oraz Dziadów Adama Mickiewicza. Autorka kształtuje nowy kontekst dla doskonale znanych tekstów – w naturalny sposób integruje wątki i fragmenty różnych utworów, a przez to buduje spójny obraz świata zaklętego w poezji narodowego wieszcza. Bohaterowie ballad przybywają na wezwanie Guślarza i ludu obchodzącego święto dziadów. „Dusze grzeszne opętane miłością” ukazują swoje historie, lecz nie znajdują ukojenia, zaś żywi – obezwładnieni uczuciem – stają w obliczu Śmierci. Atmosferę tajemnicy i grozy potęgują powracające motywy tanga – tańca, w którym namiętność przeplata się z tragizmem, a ekscytacja z zawodem.

Marta Dziewanowska-Pachowska

🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Informujemy, że przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane.


W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

zmodyfikowano  2 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ