THE RAPE OF LUCRETIA / Benjamin Britten
- 27 czerwca 2021, niedziela» 19:00
- 26 czerwca 2021, sobota» 19:00

KIEROWNICTWO MUZYCZNE LILIANNA KRYCH
REŻYSERIA, SCENOGRAFIA, WIZUALIZACJE KAMILA SIWIŃSKA RUCH SCENICZNY TOBIASZ BERG REŻYSERIA ŚWIATEŁ PAULINA GÓRAL KOSTIUMY SCENICZNE TOMASZ ARMADA KOSTIUMY FILMOWE MARLENA SKONECZKO ASYSTENT DYRYGENTKI KAROL SZWECH ASYSTENTKA REŻYSERKI AGNIESZKA KOZŁOWSKA INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL–GIERLACH, DOROTA LACHOWICZ KONSULTACJE JĘZYKOWE SEAN PALMER
występują: MALE CHORUS - SYLWESTER SMULCZYŃSKI, RAFAŁ ŻUREK FEMALE CHORUS - ALEKSANDRA KLIMCZAK, JOANNA TALARKIEWICZ COLLATINUS - SŁAWOMIR JURCZAK, REMIGIUSZ ŁUKOMSKI JUNIUS - PAWEŁ MICHALCZUK, WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ TARQUINIUS - PIOTR HALICKI, SZYMON MECHLIŃSKI, GRZEGORZ ŻOŁYNIAK LUCRETIA - DOROTA LACHOWICZ, ANNA RADZIEJEWSKA BIANCA - MAŁGORZATA BARTKOWSKA, KATARZYNA KRZYŻANOWSKA LUCIA - IWONA HANDZLIK, MARIA ZŁOTEK
ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
DYRYGENTKA - LILIANNA KRYCH
Opera The Rape of Lucretia (Gwałt na Lukrecji), napisana w 1946 roku, stanowi w twórczości Benjamina Brittena (1913-1976) zwrot ku formie o intymnym i kameralnym charakterze. Niewielka obsada – zarówno wokalna, jak i instrumentalna – ukazuje geniusz twórcy w zakresie kształtowania brzmienia zespołu. Poszczególne arie są niezwykle sugestywne, ale i zróżnicowane – przejmująca delikatność współbrzmień w scenach nocnych jest przeciwstawiona sile ekspresji fragmentów mocniej nacechowanych emocjonalnie.
Tematem opery jest na wpół legendarna historia Lukrecji, której piękno i wierność zostały zbrukane przez niegodny czyn Sekstusa z etruskiego rodu Tarkwiniuszy. Antyczna opowieść o miłości, honorze i zdradzie daje asumpt do psychologicznego spojrzenia na akt przemocy i los ofiary, nierówność w relacji mężczyzny i kobiety, ich różne postawy wobec świata. W dramacie Lukrecji, w sposób symboliczny, odbija się także sytuacja ówczesnego Rzymu, niszczejącego pod panowaniem etruskiej dynastii. Dodatkowo, w dziele Brittena podjęta zostaje próba wpisania tej historii w chrześcijański kontekst. Wielowymiarowość dzieła daje pole do popisu dla interpretatorów – zarówno realizatorów, jak i wykonawców, spośród których nie tylko każdy śpiewak, ale i każdy instrumentalista jest solistą.
Reżyserii nowej inscenizacji dzieła, przygotowanej przez Polską Operę Królewską, podjęła się Kamila Siwińska – artystka, która już nie raz poruszała w swoich spektaklach tematy związane z rolą kobiety w kulturze. Serdecznie zapraszamy na jej interpretację antycznej opowieści, zaklętej w muzyce jednego z najważniejszych brytyjskich kompozytorów XX wieku.
Marta Dziewanowska-Pachowska
Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską:
Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu. Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku Teatru obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos. Przy wejściu do budynku poddaj się pomiarowi temperatury. Po wejściu do budynku Teatru zdezynfekuj dłonie. Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w Teatrze, w miejscu wskazanym przez obsługę.
Oświadczenie uczestnika do pobrania pod poniższym linkiem:
🔴 https://operakrolewska.pl/wp-content/uploads/2021/02/oswiadczenie-zdrowia-z-klauzula-rodo.pdf 🔴
Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę. Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię. Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów!
Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk. Przy wejściu do budynku obsługa widowni może dokonać pomiaru temperatury. Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana. Widownia będzie zapełniona w max 50%. Zachowujemy bezpieczną odległość. W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.
Wydarzenie pod mecenatem Grupy PZU oraz Grupy LOTOS

OLD JAMAJKA STANDUP
26 lutego 2015 - 20
Klub na Hożej 41
ul. Hoża 41/2 Warszawa
16 537teatr
Rewia Klubu Komediowego
26 lutego 2015 - 21:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
15 824teatr
Hulaj
26 lutego 2015 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
15 910teatr
WARSZTATY TEATRALNE: ZNAJOMI ZNAJOMYCH
25 lutego 2015 - 19:30
Znajomi Znajomych
ul. Wilcza 58 Warszawa
32 581teatr
Bitwa na freestyle
25 lutego 2015 - 21:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
15 751teatr
Requiem (Aszkawa)
25 lutego 2015 - 19:00jest więcej terminów
Teatr Współczesny
ul. Mokotowska 13 Warszawa
35 041teatr
„Domofon, czyli śpiewniczek domowy Stanisławy C.”
24 lutego 2015 - 19:00
PROM Kultury Saska Kępa
Brukselska 23 Warszawa
15 786teatr
Stand-up Polska prezentuje: Prosto z pieca
24 lutego 2015 - 20:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 880teatr
Kurhanek Maryli – widowisko narracyjne na podstawie ballad Adama Mickiewicza
23 lutego 2015 - 19:00
PROM Kultury Saska Kępa
Brukselska 23 Warszawa
15 424teatr
Wieczór Harolda
23 lutego 2015 - 21:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 173teatr
Fabularny przewodnik po–2 ODCINEK – „Zniknięcie baristki w ekspresie”
23 lutego 2015 - 19:00
Klub Komediowy
nie podano Warszawa
16 271teatr
Whenever there Are People to Dance, until than We're Gonna
23 lutego 2015 - 19:00
Instytut Teatralny
ul. Jazdów 1 00-467 Warszawa Warszawa
15 406teatr
Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca Mazowsze im. Tadeusza Sygietyńskiego
23 lutego 2015 - 19:00
Teatr Wielki - Opera Narodowa
pl. Teatralny 1 Warszawa
25 617teatr
Pendolino, Impro kolektyw Przyjezdni
22 lutego 2015 - 18:00
Teatr Druga Strefa
ul. Magazynowa 14 a Warszawa
15 060teatr
22 lutego, spektakl "Łojdyrydy" Teatr Pijana Sypialnia, Skwer godz. 18:00
22 lutego 2015 - 18:00
SKWER - filia Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny
Krakowskie Przedmieście 60A Warszawa
15 432teatr
Naga Praga
22 lutego 2015 - 17:00jest więcej terminów
Teatr Młyn
Jezuicka 4 Warszawa
16 441teatr
"Pendolino" impro kolektywu Przyjezdni
22 lutego 2015 - 20:00
Teatr Druga Strefa
ul. Magazynowa 14 a Warszawa
15 683teatr